Élménybeszámolók 2023-as nyári táborokról

Lenvirág tábor 2023

Nyári táboraink nagy sikerrel zárultak 2023-ban is, több helyszínen, változatos programokkal. Mind a gyerekeknek, mind pedig táboroztatóinknak életre szóló élményekben volt részük ebben az évben is, de beszéljenek magukért a kollégáktól és a táborozóktól kapott beszámolók.

Kócsag tábor Dinnyésen

A Kócsag táborban minden nap egy-egy élőlény csoporttal ismerkedtünk, egészen közelről. A patakból szűrőkkel horgásztuk ki a parányi vízi élőlényeket és mikroszkóp alatt megvizsgáltuk őket. Növény memorit készítettünk, hüllő és kétéltű csontvázakat, bőröket tanulmányoztunk. Az egyik legizgalmasabb program a madárgyűrűzés volt, ahol mindenki több kis nádi énekesmadarat is elengedhetett a kezéből. A dinnyési Várparkba és a Sóstó Vadvédelmi Központba is ellátogattunk, meséltek nekünk az állatok gyógyításáról, pici mókussal, páncélsérült teknőssel, denevérekkel, gólyákkal és ragadozómadarakkal találkoztunk.

A sok izgalmas délelőtti program után délutánonként közösen egy folytatásos mesét írtunk és rajzoltunk, az aznapi élményeket beleszőve a történetbe. Kézműveskedtünk, sok-sok karkötő, szitakötő, béka készült a tábor folyamán.

A táborozók beszámolója:

Nyáron részt vettem a dinnyési Kócsag táborban, ahol mindenféle tevékenységet csináltunk. Volt köztük madárgyűrűzés, bogár, rovar vizsgálat, memória kártya készítés, várpark látogatás. Az én kedvencem a Sóstói túra volt. Ott megnéztük a megmentett állatokat és a madarak testfelépítését. Szereztünk tapasztalatot, tudást és élményt.

Azért tetszett a Kócsag tábor mert sokat kézműveskedtünk és lettek új barátaim. A fiúknak segítettünk a csapda építésben. Távcsővel nézhettünk madarakat és egy kis denevért is közelről láttunk.  Még azóta is eszembe jutnak a tábori események, mert az utolsó napon elkezdett karkötőt azóta is csinálgatom és az ott készített szitakötő a szekrényemet díszíti. Jövőre is szeretnék menni!

Nagyon jó volt, hogy a kezünkbe foghatunk madarakat. Az is, hogy sokat kézműveskedtünk, klassz memóriajátékot készítettünk, meg szitakötőt. Tetszett, amikor vízből gyűjtöttünk mindenféle rovarokat, és hogy összehasonlítottuk őket a Velencei-tóban levőkkel. Tartottak nekünk hüllőkről előadást és voltunk a Sóstó parkban ahol láttunk sünetetést és egy kis babamókust is, aki a gondozóján mászkált.

Táborvezető:

Gáll Zsuzsanna környezeti nevelő (Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság, Vértes - Mezőföldi Tájegységi Osztály)

Börzsönyi tábori kalandok

Királyréten, a Hiúz Házban minden évben szervezünk táborokat. Célunk, hogy az itt töltött napok alatt felkeltsük a gyerekek kíváncsiságát, és közvetlen élményekkel eloszlassuk a félelmeiket, hogy vágyjanak vissza a természetbe később is. Kalandokban legyen részük, mint például az esti rákászkodás, tábortűz, kunyhóépítés, hajnali horgászat, vagy bivakolás a csillagos ég alatt. A gyerekek számára így válhat a természetvédelem közösségi élménnyé, amit aztán haza is csempészhetnek.

Dancs Kíra, visszajáró táborozónk beszámolója:

Az elmúlt öt évben hat alkalommal volt lehetőségem visszatérni a táborba, legutoljára már segítőként. Ezalatt rengeteget változott a társaság körülöttem, így mindig új barátokra lelhettem. Az évek során különböző táboroztatókkal is megismerkedhettem, és minden évben máshogy meséltek az élővilágról, így végül teljesen beépült a tudásomba és kiváló alapként szolgál. Habár évente változnak a foglalkozások, de különösen tavaly hihetetlenül bővült a foglalkozások repertoárja, hatalmas meglepetésemre és örömömre. Hosszú idő óta, 2023-ban a kitartó esőzések után megint volt víz a Hiúz Ház melleti patakban, hogy legyen minek gátat építeni. Roppant kellemes minden évben kiszakadni egy kicsit a megszokott környezetemből, és egy hetet eltölteni Királyréten a változatlan, megnyugtató atmoszférájával, ahol nem számít, hogy mostot vagy öt évvel ezelőttöt írunk, az élmény megunhatatlan. Számtalanszor csodálhattam már meg a nappali pihenésüket töltő denevéreket, ereszkedtem alá egy-egy régi bányajáratba, kereshettem olyan helyet az éjszakai kinnalvásnál, ahol a reggeli harmattól nem lesz vizes a cipőm. Hallgathattam Laci bácsi hiúzos történeteit, Potyó Imre, egy elképesztően tehetséges természetfotós beszámolóját az aktuális projektjeiről, vagy turkálhattam a patakban gerinctelenek után kutatva. Összességében az évek során minden megérkezéskor madarat lehetne velem fogatni örömömben, nemcsak átvitt értelemben, volt már alkalmam ugyanis megsimogatni párat. A természet iránti szeretetem és lelkesedésem nagyban köszönhetem a tábornak és a táboroztatóknak, és mérhetetlenül hálás vagyok, amiért tavaly én is segíthettem a kisebb gyerekeknek bemutatni környezetünk csodáit első kézből.

Táborvezetők:

Tarjányi Nikolett erdei iskolavezető, Sevcsik András látogatóközpont vezető (Duna - Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság, Hiúz Ház Erdei Iskola és Látogatóközpont)

Lenvirág tábor Pilisszentivánon

„Alszik az erdő. És felébred az orvvadász… Most pedig felébred a természetvédelmi őr…” A Lenvirág tábor sláger játékát játsszuk éppen az ebéd utáni szieszta idején. Mindenki a Pilisi Len Látogatóközpont interaktív kiállításának padlóján elhelyezett zöld matracokon fekszik. Jól megérdemelt pihenés ez az után, hogy megfejtettük a kódokat a kiállításon, nyomozást folytattunk a Jági tanösvényen, felfedeztük a Slötyi-tó mélyén élő rejtélyes apró állatokat, kikutattuk az ókori Pilisszentiván kincseit, „lemásztunk” a barnakőszénbánya egyik tárójába, és találkoztunk több kedves vagy különleges állattal. A tábor végére az összes kis „lenvirág” felismerhető volt a saját maga által készített karkötőjéről, mindenki elkészítette újrapapírból szebbnél szebb tábori üdvözlőlapját, és a kincskeresés során talált kincseivel térhetett haza. Hasonló érdekes programokkal várjuk idén is a 6-10 éves kalandra vágyó gyermekeket a Lenvirág táborba.

Táborvezetők:

Tóthné Becsei Katalin látogatóközpont vezető, Karlné Menráth Réka környezeti nevelő (Duna - Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság, Pilisi Len Látogatóközpont)

Cincér tábor  a Pál-völgyi-barlangban (Budapest)

Egy pillanatra megtorpanok a Pál-völgyi-barlang kőfejtőjének bejáratánál. Reggel 7.00, a kulcsot pörgetem az ujjam között. A rekkenő nyári meleg még csak ébredőben. Ismerős illatok, hangok, érzések és egy barlangból érkező hűvös fuvallat jelzi, hogy újra indul a Cincér Tábor. Több kiépített barlangtúrán, természetvédelmi előadáson is részt veszünk a táborozókkal a héten, azonban a fénypont minden évben a Mátyás-hegyi-barlang kúszós-mászós túrája. Színes overall, fejlámpa és sisak, így lesz a táborozókból egy kis időre barlangász. Lámpák bekapcsolva? Mindenki készen áll? Egy hatalmas csapatos igen hallatszik, majd kattan a barlang ajtaja. Indulhat a túra! A többórás földmélyi élményeket mindig nagy öröm hallgatni a gyerekektől. Micimackó, szendvics… Hogy ennek a két szónak mi köze a barlangokhoz, csak egy kis cincér tudja. Idén is nagy szeretettel várjuk a 6-12 éves táborozókat egy igazi barlangos kalandra!

Táborvezetők:

Tóthné Becsei Katalin látogatóközpont vezető, Karlné Menráth Réka környezeti nevelő (Duna - Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság, Pilisi Len Látogatóközpont)

Dinnyési-fertő

A Dinnyési-fertő nem is olyan régen még a Velencei-tó szerves része volt, ma is jóformán csak a balatoni vasútvonal és az országút választja el a tó délnyugati részeitől. Védett, biztonságos vizein, nádasaiban számtalan madár talál ideális fészkelő és táplálkozóhelyet.

Pál-völgyi-barlang

A Pál-völgyi-barlang hazánk leghosszabb barlangrendszere. A jelenleg ismert kb. 32 km-es hosszból 500 méteres szakasz van kiépítve, mely kb. 1 óra hosszúságú vezetett túra keretében látogatható.

Pilisi Len Látogatóközpont

A Pilisszentivánon található megújult látogatóközpontunkban interaktív természetvédelmi kiállítás mutatja be a Szénások Európa Diplomás Terület élővilágát. A bemutatóhelyen vetítőterem, kültéri foglalkoztató terület, nyári konyha és vizesblokk ad lehetőséget gyerekcsoportok élményszerű foglalkoztatására.

Hiúz Ház Erdei Iskola és Látogatóközpont

A Magas-Börzsöny kapujában, számtalan túraútvonal kiindulópontjában található mozgalmas, új kiállítással és tanösvénynel kiegészült minősített erdei iskolánk, ahol iskolai és óvodai csoportoknak egy napostól az egy hetesig, szállással egybekötött változatos programokat biztosítunk.

További kapcsolódó helyek megjelenítése További kapcsolódó helyek elrejtése
Mint minden weboldal, a dunaipoly.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen része, amikor az oldalunkon jár. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulását adja, hogy elfogadja őket. További tudnivalókat a cookie-król adatvédelmi tájékoztatónkban talál.